Ayıplı kusurlu mal satın aldığımızda neler yapmalıyız?
Malların yanlış olması durumunda, tüketiciler fiyatı geri ödeme hakkına, hayal edilemez yanıltıcı fiyat azaltma, fiyat azaltma ve malların serbest onarımı ile mallardaki değişim. Tüketici yasayı kullanabilir. Satıcı tüketici talebini karşılamalıdır.
Ayıplı mal iade edilir mi?
Bu bağlamda, tüketiciyi (taraflar arasındaki sözleşme daha uzun bir süre belirlenmedikçe) malların iki yıl boyunca teslim edilme tarihinden itibaren (taraflar arasındaki sözleşme daha uzun süre belirlenmedikçe) Kanunun 12. maddesine uygun yanlış geri ödeme dönemi. Bu dönem daireler veya tatil satışları için 5 yıla yükselir.
Kusurlu ürün iadesi kaç gün sürer?
Dönüş süresi kaç gündür (para çekme hakkı)? Alıcı; Mal satışı için uzak sözleşmelerde, malların yasal ve cezai sorumluluk olmadan ve sebepsiz olarak teslim edildiği tarihten itibaren on dört gün içinde malları reddederek sözleşmeden çekilme hakkına sahiptir.
Ayıplı mal şartları nelerdir?
Hatalı mallar hakkında konuşmak için, sözleşme tarafından kabul edilen mallar teslim edilmelidir, mülkün türü ve kalitesi nedeniyle malların taşıması gereken özellikler eksik olmalıdır. Bu nedenle, mal miktarının eksikliği utanç değildir.
Malın ayıplı olduğu kaç gün içinde ihbar edilir?
Utanç, malların teslim edildikten sonraki sekiz gün içinde alıcıyı incelediğiniz veya incelediğiniz belirlendiğinde net değilse, bu test nedeniyle malların yanlıştır.
İade kabul etmeyen satıcı nereye şikayet edilir?
Başvurular, Tüketici Tahkim Komitesine anlaşmazlığı içeren dilekçenin, kanıtları temsil edebilecek ilgili belgelerle birlikte sunarak yapılır. Tüketici Tahkim Komiteleri için başvurular Ticaret Bakanlığı’nın web sitesindeki başvuru formu kullanılarak yapılabilir.
Ayıplı ürün nereye şikayet edilir?
ALO 175. “Bakanlık Bakanlığı’nda kurulan ALO 175 Tüketici Danışma Hattı,“ Tüketicilerimizin sorunlarına yönelik çözümlerin sorumlu yetkililere sunulduğu ve tüketici anlaşmazlıklarının çözülmesi için başvurmaları gerektiği talimatı verdiği bir “Çağrı Merkezi IELTLIE’dir.
Hangi durumlarda iade kabul edilmez?
İade edilemeyen ürünler şunlardır: Tüketicinin özel soruşturmaları ve gereksinimlerine uygun olarak üretilen veya değiştirilen ürünler.
Tüketici mahkemesi kaç ay sürer?
Tüketici Tahkim Komitesi başvuruları başvuru tarihinden sonraki altı ay içinde altı ay içinde ve başvuru emrinin altı ay içinde karar verilmiştir. Uygulama türü, uygulamanın kalitesi dikkate alınarak en fazla üç ay boyunca genişletilebilir.
Ayıplı mal satıcıya nasıl bildirilir?
Utanç inşası herhangi bir forma maruz kalmadığından, bir telefon veya karşılıklı kelime oluşturmak mümkündür. Bir utanç duyurusunun konu olmadığının kanıtı forma tabi değildir. Tüm olası kanıtlarla ilgili kanıtlar mümkündür. Utanç duyurusu dava açarak da yapılabilir.
Ayıplı mal satmaktan dava açılır mı?
Arızalı araçların satışı süresinin daha sonra oluşturulması durumunda, hak, satışın satış tarihinden sonraki 2 yıl içinde hukuk hakkı sağlayacaktır. Ancak, satıcı çok kusurlu ise, bu dönem araçlardaki satış tarihinden 10 yıldır.
Ayıplı maldan kim sorumludur?
Satıcının hatalı mallarda sorumluluğu, ilgili düzenlemeyi karşılayan malların tüm teslimatı için satıcının sorumluluğundadır. Bu nedenle, tüketiciye yanlış mal satan satıcı, tüketicinin kendisi tarafından satılan mallar hakkındaki şikayetlerini ortadan kaldırmakla yükümlüdür.
Kusurlu ürünü nereye şikayet edebilirim?
ALO 175 Tüketici Tüketicileri Tüketicileri; Risklerle ilgili insan sağlığı, yaşam ve mülkiyetin güvenliği ürünler hakkında bilgi alabilir.